Школа – це місце, де майже кожний проводить доволі довгий період свого життя. І хочеться, щоб це слово не викликало негативних емоцій та хештегів #травмований_освітою. Ще в суботу, 4го листопада, ми слухали «цікаві» історії принижень в навчальних закладах, а вже 7го  – зібралися з вчителями міста Кременчука в Просторі Ідей поговорити про освіту в галузі прав людини.

img_1610 img_1614

Зрозуміло, що не буває освіти з прав людини без розуміння концепту прав людини. Тому починали спілкуватися про те, що таке права людини, звідки беруться, хто або що гарантує, які права знають наші вчителі, і навіщо вони потрібні. Обговорювали поняття гідності та рівності. Особливо в школі. Дискутували щодо того, якщо вчителька примушує учня вчитися, чи принижує вона його гідність. Згадували 10 заповідей і намагалися розібратися, які ж компетенції надає сучасна школа та які цінності пропагує. Обговорювали поведінку батьків та статус вчителя в суспільстві. Намагалися з’ясувати що ж робити, якщо один учень (навмисно) заважає вчителю працювати, а всім іншим – реалізовувати право на освіту. Від кейсів перейшли до інструментів, а точніше посібників, які можуть бути використані в школі для освіти з прав людини та освіти задля демократичного громадянства. Вчилися тому, як через гру можна спробувати навчити культури демократії. Познайомилися з такими виданнями як «Компас», «Компасіто», «Закладинки», «Хартія Ради Європи з освіти з прав людини та демократичного громадянства», «Демократичне врядування в школах», «Скажи своє слово», «Mirrors», 6ма томами видання «Жиючи демократично». Більшість видань українською мовою можна знайти тут: https://goo.gl/qosvb8

img_1634 img_1632

Окремим блоком програми було знайомство з Всеукраїнською програмою «Демократична школа» та спеціальним посібником «Громадянська відповідальність»  https://goo.gl/dZHLMz . Вчителі мали час ознайомитися з вправами з посібника та подумати, прокоментувати, як використати ці вправи в своїй школі.

Звісно, зміни не відбуваються за один день. І важко розраховувати на суттєвий вплив одноденного семінару на людей, які роками працюють в усталеній системі. Але ми віримо, що кременчуцькі школи на півкроку посунулися до розуміння культури демократії в школі. І якщо цінність поселилася в серці, то це посуне ноги до дій за права людини в школі 🙂

img_1625 img_1606

Photos: Olesia Musiienko. More: https://goo.gl/AJHVjo

* * *

ХIV Мандрівний міжнародний фестиваль документального кіно про права людини в Кременчуці реалізується Кременчуцьким інформаційно-просвітницьким центром «Європейський клуб».

Партнери фестивалю в Кременчуці:

Центральна бібліотека для дорослих, Управління освіти виконкому Кременчуцької міської ради, Олександрійський районний будинок культури, Центральна міська бібліотека м. Горішні плавні, Ресторан «Rockville» та  кав’ярня «Rock Kava», ГО «Громадське телебачення Світловодська», Безкоштовні курси української мови в Кременчуці, коворкінг-центр СтартUp.

 

Liked it? Take a second to support olesus on Patreon!

Від olesus

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

European Solidarity Corps    Eastern Europe & Caucasus Resource Centre    Громадські ініціативи України